Livet på gröna linjen !

Följ mig i min vardag. Varje vecka tillbringar jag 10 timmar på tunnelbanans gröna linje när jag ska ta mig till mitt jobb. Denna resa är , tro det eller ej, en väldigt händelserik resa på både gott och ont !

Grönt är skönt !

Kategori:

 

Sommarväder i oktober:
Tog en sväng till kyrkogården i mörkret. Kan tycka att det är så fridfullt att gå dit ,tända ljus och tänka lite extra på nära och kära som inte finns längre. 

Det är svårt att förstå att det är sent i oktober. Klockan är snart nio på kvällen och det är 15 grader i luften. Både jag och mina uteblommor gillar höstvädret som är just nu.  Tänk om cyklamen kunde överleva lika länge inomhus.           Nä ....där överlever de inte många dagar ! 

 

 
 
 
 
 
 
 


Orolig mamma:
Dottern ska ut på stan och jag har en känsla av att jag kommer att utse mig själv till nattchaufför. För jag gillar inte att hon ska åka hem själv med gröna linjen mitt i natten !  
Själv tycker jag ju att det är läskigt efter åtta på kvällen.

Så nu blir det en stark latte så jag håller mig vaken , voluspa doftljus och lite X-factor
Måste ju kolla in Benny Hult V/S Malcolm


Puss

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: